Da li znate da 28.04.2025. godine ističe rok za usaglašavanje Akta o proceni rizika sa podzakonskim propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu? Navedeni datum je krajnji rok za poslodavce da usaglase Akt o proceni rizika sa svim izmenama koje je doneo Pravilnik o načinu i postupku procene rizika na radnom mestu i u radnoj sredini („Sl. glasnik RS“, br. 76/2024).

Prvi korak ka uspešnom sprovođenju navedene zakonske obaveze je ažuriranje Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova, pa je ovo ujedno i prilika da uredite svoje poslovanje, ali i da istaknemo značaj organizacije i sistematizacije poslova sa stanovišta bezbednosti i zdravlja na radu. Da biste uspešno uradili procenu rizika za sva radna mesta i u radnoj sredini, neophodno je prethodno ažurirati Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova, jer je to akt koji predstavlja  osnov za pravilnu procenu rizika.

Tek nakon preciznog definisanja opisa poslova,  moguće je identifikovati potencijalne  rizike i na taj način obezbediti obezbediti sigurno radno okruženje i uskladiti poslovanje sa važećim propisima. Navedenu zakonsku obavezu ne treba shvatiti kao puku formalnost, već kao dobru priliku da uskladite svoje poslovanje sa zakonom, da unapredite zaštititu zaposlenih, prevencijiu povreda na radu i stvaranje bezbednog radnog okruženja. Autor teksta Marijana Popović, diplomirani pravnik

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *